Tovornjaki so gonilna sila cestnega transporta, ki prevaža nežive dobrine. Ker so v marsikateri državi cestne povezave bistveno bolje razvejane kot železniške, imajo tovornjaki še vedno ogromen delež na področju prevažanja surovin. Zaradi velike teže, ki jo naenkrat vleče posamezen tovornjak, mora ta imeti dovolj močan motor, ki bo kos morebitnim klancem, hkrati pa bo omogočal dovolj hitro pospeševanje, da ne bi slučajno oviral drugih udeležencev v prometu. Danes ima velika večina priklopnikov vsaj okoli 400 konjskih moči in ogromno navora, ki zagotavlja gladek potek vožnje. Za doseganje visokega navora pri nizkih obratih so najbolj primerni motorji na dizelsko gorivo. Tudi pri težki gradbeni mehanizaciji, kjer so potrebne velike sile za dvigovanje teže in premagovanje ovir, se največ uporabljajo veliki dizelski agregati.

Taki motorji pa imajo določene pomanjkljivosti. V primerjavi z bencinskimi sorodniki imajo dizel motorji bistveno večje izpuste trdih delcev in NOx-ov. Zato potrebujejo ustrezne filtrirne izpušne sisteme, da se njihov negativni vpliv na kakovost zraka čim bolj omeji. Vsi sodobni izpušni sistemi za tovornjake imajo že serijsko vgrajen filter trdih delcev, ki te sajaste delce veže nase, kjer nato počasi zgorijo v neškodljiv ogljikov dioksid. Za dosego želenega efekta pa se mora filter trdih delcev segreti na delovno temperaturo. Zato lahko pri vžigu mrzlih tovornjakov opazimo značilen črn dim, ki ga je s segrevanjem čedalje manj.

Za starejše tovornjake, pri katerih izpušni sistemi še niso bili tako izpopolnjeni, pa se lahko odločimo za naknadno vgradnjo dpf filtra. Tako lahko filter trdih delcev tudi pri starejših vozilih naredi bistveno razliko v kvaliteti izpustov in s tem pripomore h varovanju zraka okoli nas. Naknadna vgradnja pa ima še en plus, in sicer to, da lahko starejše motorje v tovornjakih uporabljamo dlje časa, saj jih zaradi bolj kvalitetnih izpustov ni potrebno menjati za nove.