Svojo spletno stran lahko optimiziramo tudi sami, a veliko bolj pametno je opravilo prepustiti strokovnjakom. Tudi, če bi se sami zelo dobro znašli na področju optimizacije, bi bili rezultati verjetno bistveno slabši – ne le, da so profesionalci strokovnjaki na svojem področju, imajo tudi sredstva, ki optimizacijo olajšajo in naredijo rezultate še prepričljivejše.
Profesionalcem je najbolje zaupati zahtevnejša opravila, lotili se bodo predvsem off-site optimizacije. Seveda bo treba tudi na sami strani kaj prilagoditi, a v tem primeru se lahko dela v veliki meri lotimo sami. On-site optimizacija spletnih strani je s strani profesionalcev večinoma namenjena le zaokrožitvi splošne optimizacije, kot pika na i odlično dovršeni spletni strani. Pogosto se izvaja bolj kot spremljevalni opravek pri optimizaciji nakupnega procesa in podobnih prilagoditvah, medtem ko se za osnovno on-site optimizacijo pričakuje, da je že kolikor toliko dobro urejena. A seveda lahko tudi na tem področju profesionalci močno pomagajo, če ne z delom pa vsaj s svetovanjem.
V vsakem primeru bo optimizacija spletnih strani v profesionalni izvedbi zelo učinkovita. Čeprav so opravila, ki jih je treba opraviti, dobro znana, imajo profesionalni ponudniki določene prednosti – imajo na primer učinkovita sredstva, s katerimi lažje dosegajo zahtevne cilje. Če govorimo o off-site optimizaciji mislimo predvsem na kakovostna omrežja podpornih spletišč in druge vire kvalitetnih povezav, ki jih zahteva optimizacija spletnih strani. Na voljo imajo tudi razna orodja, ki so namenjena sledenju napredka, pozicij v iskalnikih ter stopnje optimizacije strani. Ni nujno, da ta orodja vodijo do rezultatov, ki jih drugače ne bi mogli doseči, a gotovo celoten postopek pospešijo in poenostavijo. Nenazadnje pa dobro utečeni procesi profesionalno optimizacijo lahko tudi pocenijo, kar je vsekakor dodaten plus.
Profesionalna optimizacija spletnih strani bo seveda zahtevala določeno investicijo, verjetno kar na dolgi rok. A običajno se ta splača – v zameno namreč dobimo odlične pozicije v iskalnikih in bistveno več obiska na spletni strani, posledično torej boljše prodajne rezultate.